symptomen borderline

  • Sjonnie

    dit zijn Zeker de symtomen van borderline, mijn ex heeft hetzelfde.

    zeer vervelend en er is niet mee om te gaan,

    gr sjonnie

  • Bern@dette

    dit zijn Zeker de symtomen van borderline, mijn ex heeft hetzelfde.

    zeer vervelend en er is niet mee om te gaan,

    gr sjonnie

    Nogal kort door de bocht vind ik deze reactie , groetjes Bernadette

  • Collie

    mwa… zegt meer over zijn eigen onvermogen en frustratie dan over de mens met borderline…

  • Juspol

    Voor alle ouders van een borderliner.

    Zorg dat uw kind zo snel mogelijk wordt behandeld en terechtkomt in een goede therapie bij een goede psychiater, deskundige psychiater.

    Het is gewoonweg een ernstige geestesstoornis dat zeggen de deskundigen zelf immers,

    waarvan de schrijfster begin gelijk heeft in kenmerken ook.

    Liegen, valse verklaringen afleggen, manipuleren en ga zo maar door.

    Een enorme berg ellende achterlatend voor meest prima partners, zonder reden relaties be-eindigen, op naar de volgende

    en rechters die gewaarschuwd waren en konden zijn trappen er nog steeds in ook in familierecht ondanks de ernstige zaken die veelal daarna aan de orde zijn.

    Bizar. Totaal geen rekening houdend met kinderrechten. Ze plegen vervreemding van kinderen alsof het een object is,

    en hoog tijd dat er wordt ingegrepen in de hele materie,

    ook met meldplicht naar rechters o.a. voordat ze gezag aan zo iemand geven ook per automatisme.

    DAT is nodig in Nederland voor duizenden kinderen.

  • Collie

    Kinderen???

    De borderline persoonlijkheidsstoornis kan pas worden gediagnosticeerd wanneer iemand op zijn minst 18 is, liefst 21… en eigenlijk pas wanneer de hersens volgroeid zijn.

    Dan zijn het inmiddels meerderjarigen die je niet kunt dwingen zich te laten behandelen…

    Daarbij helpt therapie onder dwang absoluut niet bij mensen met een borderline pers.stoornis… wat overigens dichter bij de waarheid zit dan de term ‘borderliner’…

    Borderliners bestaan niet, mensen met borderline wél, daarbij is een borderline persoonlijkheidsstoornis geen geestesstoornis maar, zoals de naam al zegt, een persoonlijkheidsstoornis waarbij het gedrag ‘verkeerd’ is aangeleerd, meestal niet door pure pret en dikke liefde in de beginjaren of puberteit, er is niks ‘kapot’ aan de hersenen, er zijn geen afwijkingen zoals die bij autisme en schizofrenie wel gevonden worden, kortom, het is geen geestesstoornis.

  • mijntje

    Collie-moderator: waar heb je het over? Duidelijk dat jij alleen over boekenkennis beschikt! Dat die “arme” mensen met borderline vooral met liefde geholpen kunnen worden is PERTINENT NIET WAAR, verder is het afschuwelijk om met een “borderliner” omn te moeten gaan wanneer je van die persoon houdt. Kost je je eigen identiteit, als je niet op tijd maakt dat je wegkomt. Sommige borderliners horen in gesloten inrichtingen om hun misdadige, sadistische en vernederende gedrag! Mijn moeder is een borderliner en ze had door de samenleving opgesloten moeten worden voordat ze mij en mijn pleegzusje rattegek draaide, geestelijk en lichamelijk mishandelde. Een eng wijf, dat is ze. Met borderline. En ik weet niet waar karakter eindigt en borderline begint, maar dat ze hun omgeving net zo ziek kunnen maken als zijzelf (ook als die gezond beginnen) heb ik al wel gezien. Al die gevallen van zeer ernstig leed die zij heeft berokkend, houd toch op dat dat kind per definitie onschuldig is. Het kan niet, maar er zou nu ingegrepen moeten worden. En wie die moeder Tine hier nu gaat aanvallen in zijn oneindige onwetendheid (werkelijke ervaring met een ernstige borderliner) moet zich schamen. Wanneer je zo ver bent dat je zo naar je kind moet kijken is er echt wel wat gebeurd.

  • Collie

    Dankjewel voor de zeer onwetenschappelijke, ernstig emotionele en weinig objectieve omschrijving van de borderline persoonlijkheidsstoornis.

    Gelukkig is mijn partner wat sterker en staat hij wat steviger in zijn schoenen dan jij, zodat zijn persoonlijkheid bepaald niet ondergesneeuwd wordt, gelukkig, want daarvoor hou ik teveel van hem.

    Mijn boekenkennis komt voornamelijk uit de vele bladzijden die ik heb gelezen ter ondersteuning van mijn therapie gedurende enkele jaren, je zou het een soort van ‘ervaringskennis’ kunnen noemen, aangezien ik zelf zo'n monster ben dat jij beschrijft: een mens met borderline, gelukkig inmiddels goed onder controle en als vrijwilliger werkzaam bij de ondersteuning van mensen EN hun omgeving binnen de psychiatrie, voornamelijk bij mensen met borderline en hun omgeving.

    Ja, iemand met borderline kan je idd knettergek maken; zo is jouw moeder er vermoedelijk ook aan gekomen… Daar kun je prima mee om leren gaan zodat je jezelf niet meer láát manipuleren, en ja, soms moet je daarvoor contacten verbreken, hoe hard dat ook is. Helaas was er jaren geleden geen mogelijkheid om hiermee in therapie te gaan en dat is bijzonder vervelend voor alle betrokken, tegenwoordig kan elke persoon die iemand in zijn omgeving heeft met een borderline persoonlijkheidsstoornis daarvoor een training volgen, gratis ende voor niks, bij het ggz of riagg dus ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.

    Overigens heb je helemaal geen beroerde ouders nodig om toch erg nare ervaringen op te doen in je jeugd. Situaties waar ook je ouders niets aan kunnen doen, kunnen toch héél bedreigend zijn.

  • borderline

    Beste Nijntje ,

    Uit je reactie begrijp ik dat je behoorlijk wat mee gemaakt hebt in je leven .

    Dat geeft je echter niet het recht om mensen met borderline zo over een kam te scheren . Het geeft je ook niet het recht om mensen te kwetsen omdat jij in je leven deze ervaringen hebt gehad en daar behoorlijk

    Dat overkomt je .

    Wellicht zou je in je volgende reactie hier rekening mee kunnen houden , het beheer

  • ervaringsdeskundige

    Als ik het verhaal van tine68 zo lees, dan denk ík dat het idd heel goed mogelijk is dat er bij haar dochter sprake is van borderline.

    Soortgelijk gedrag bij kinderen is ook te zien geweest bij kinderen die te maken hebben gehad met sexueel misbruik,

    Verder weet ik ook dat een groot deel van de vrouwen bij wie uiteindelijk bordeline geconstateerd is, in hun jeugd te maken hebben gehad met sexueel misbruik.

    Wat mij echter ook opvalt in het verhaal is de relatie met haar biologische vader, onder andere dat zij altijd al meer naar de vader toe trok..en van de vader alles gedaan zou krijgen..

    dit in het kader van het hierboven beschrevene zet mij in ieder geval aan het denken dat er misschien veel meer aan de hand is dan er te zien is.

    Maar ja..dit is hoe ik erover denk en verder geen oordeel. Wetende dat er op dit onderwerp alleen al een groot taboe heerst zou ik deze gedachte nooit uitgesproken hebben ware het niet annoniem op internet.

    Groet,

    ervaringsdeskundige

  • Hans

    @mijntje

    ik begrijp helemaal je woede en je hebt ook al het recht om woest te zijn neem ik aan.

    maar…………

    heb je je voor jezelf al eens afgevraagt waar al jou woede vandaan komt?

    die komt volgens mij uit jou verleden door alles wat je is aangedaan.

    heb je je al eens afgevraagt hoe de situatie waar je moeder in zit is ontstaan?

    ik denk dat die is ontstaan door alles wat ze waarschijnlijk in haar verleden heeft meegemaakt door alles wat haar is aangedaan want borderline is volgens mij geen aangeboren afwijking.

    wat ik hier mee probeer te zeggen is eigenlijk heel simpel.

    alle gedrag van een mens heeft een rede en een oorzaak of dat nu goed of slecht is.

    probeer eerst de rede te achterhalen voor je oordeeld.

    want vergeet een ding niet en kijk daar ook alstublieft voor uit dat je niet in het zelfde schuitje beland als je moeder.

    jou moeder heeft haar gedrag niet gecreeerd dat heeft iemand anders voor haar gedaan en dat is bij jou precies eender.

    en in jou geval heeft jou moeder jou huidige gedrag en denkwijze gecreeerd.

    probeer te achterhalen wat haar is overkomen en msschien kom je daar nooit achter maar oordeel pas als je iemands achtergrond kent en ik vrees dat jij niet de ware achtergrond van je moeder kent.

    en tot slot wees allert dat jou kinderen straks niet net zo over hun moeder gaan denken als jij nu doet want wat jou is overkomen kan ook jou kinderen overkomen zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

    sterkte met je toekomst en maak er wat van.

    gr hans

    heb respect voor iedereen dus ook voor hen die net ietsje anders zijn dan anderen

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.