VERS training

  • Silke

    Hallo Allemaal,

    Al heel lang lees ik hier mee op dit prikbord. Nog nooit heb ik gereageerd of zelf een vraag gesteld.

    Nu wil ik toch graag aan jullie iets vragen.

    Ik heb de diagnose Borderline.

    Morgen start de VERS training, en ik heb er zin in. Eindelijk kan ik “iets” doen aan mijn borderline.

    Waar ik nu benieuwd naar ben is of jullie ervaring hebben met de VERS training?

    Zo ja, vertel me die ervaring aub.

    Groet,

  • Collie

    Ik heb zelf de VERStraining nu een jaar of 4 geleden afgerond en ik kan je zeggen; het is het beste wat ik ooit gedaan heb.

    De vaardigheden zijn nu, 4 jaar later, een automatisme geworden zodat de emoties nog zelden te hoog oplopen; ik kan me geen borderbui meer voor de geest halen van de afgelopen jaren. ;)

    Wel is het beslist noodzakelijk dat je al je huiswerk heel consequent maakt, soms lijken dingen niet zo belangrijk en denk je dat je eea wel uit het hoofd kunt doen, maar juist dat uitschrijven en nadenken over het huiswerk zorgen ervoor dat een en ander ook blijft hangen in je bovenkamertje.

    In het begin moest ik heel erg wennen aan dat groepsgebeuren, maar toen ik doorkreeg dat ik niet heel mn ziel en zaligheid, of heel mn persoonlijke narigheid op tafel hoefde te gooien was ik daar al vlug vertrouwd genoeg mee om alles uit de vers te halen wat er in zit.

    Succes… en sterkte, het is wel een confronterende tijd die je tegemoet gaat… die confrontatie met jezelf, daar word je niet altijd even vrolijk van. ;)

  • Silke

    Bedankt voor je reactie.

    Inmiddels is de eerste bijeenkomst geweest.

    Het is een hele diverse groep… met rustige en ook wel erg aanwezige mensen maar goed we zien wel.

    Het is zeker mijn bedoeling me thuis ook volledig te “storten” op het huiswerk en zo.

    Vooralsnog ben ik vooral benieuwd naar wat ik ervan kan leren….

    Groet

  • Borderline Test

    Hoi Silke,

    Graag zou ik willen weten hoe je VERS training is verlopen en of je er iets aan hebt gehad.

    Met Vriendelijke groet,

    Mark

    (link verwijderd ivm spam, dergelijke cursussen vallen, indien gegeven door het ggz, onder de basisverzekering en hoeven geen geld te kosten)

  • jaap boukens

    Als hulpmiddel bij de VERS training heb ik een computer programma gemaakt: de ‘VERS-app’.

    De VERS-app is te vinden op web pagina: http://jaap.tcits.nl/vers

  • Collie

    Ik heb de onlineversie even doorgelopen Jaap, en dat ziet er veelbelovend uit.

    Ik ga aan de beheerder van borderline.startpagina vragen of ze deze app op de voorpagina wil zetten, als een vaste link, als je dat goed vind tenminste?

  • jboukens@wxs.nl

    Als hulpmiddel bij de VERS training is en nu: de ‘VERS-app’.

    De VERS-app is te vinden op web pagina: http://jaap.tcits.nl/vers

  • jboukens@wxs.nl

    Ja dat vind ik prima. Ook de VERS organisatie zal de link naat de VERS-app op hun site zetten.

  • Collie

    ok, fijn, ik heb een verzoek naar de beheerder naar de borderline.startpagina.nl gestuurd om de link toe te voegen onder het hoofdstukje “verstraining”

  • Bern@dette

    Dat de link geplaatst mocht worden op de Borderline startpagina en ik ga er vanuit dat er een hoop bezoekers gebruik van gaan maken.

    Bedankt !!!!

    Bernadette beheer Borderline startpagina