Ben ik nou gek? Eeuwig twijfel aan mezelf.

  • Itheka

    xxx

  • bouwina

    hey,

    ik zelf ben een borderliner en herken veel van uw verhaal

    natuurlijk is iedereen anders maar als ik nu terug kijk heb ik het mijn ex partner

    niet makkelijk gemaakt.

    het fijne aan uw verhaal was dat ik dingen herkende waar ik mijzelf na al die tijd nog niet van bewust was

    dank u daarvoor

  • Abel

    Beste Henkie 11,

    ik herken heel veel uit je verhaal. Ik,man, heb (had?) een relatie met een 36 jarige vrouw. De eerste jaren gingen prima. Ongeveer 4 jaar geleden kwamen er plotseling vreemde meningen en gedragingen tevoorschijn.Ze erkend nu dat ze een aantal stoornissen heeft. Oa. Adhd,Borderline, PTSS en nog een paar. Het omgaan met haar borderline symptomen is het moeilijkst. Vooral het omdraaien van feiten, binnen 1 seconde van stemming veranderen,schreeuwen en mij altijd de schuld geven. Vaak op een slinkse manier.3 jaar geen intiemitijten. Geen enkele belangstelling voor het gevoel van mij en als ik dat probeerde te vertellen,werd ze altijd boos en liep dan weg, (geen empathie) Wat ik ook zeg,goed bedoeld, het komt niet bij haar binnen en verdraait dan het onderwerp,zodat ze mij de schuld kan geven.Met de nodige drama erbij. Heel heel heel veel deed ik voor haar. Ze heeft een zware jeugd gehad en daarna nog 2 slechtlopende relaties die met veel geweld eindigden. Regelmatig projecteerd ze de slechte ervaringen met haar exen op mij.Dat is niet waar,zegt ze. Haar borderline symptomen en die van de andere stoornissen, reageert ze steeds vaker en heftiger op mij af. Het kostte mijn geestelijke en fysieke gezondheid. Een bloeddruk zo hoog als de hemel en meer. Geestelijk angstig door het steeds maar weer op eieren te moeten lopen om reacties van haar te vermijden. Die reacties liet ik vaak langs me heen gaan,maar het prikte dan wel. Soms heftig.

    Ik ben bij haar weggegaan en heb een chaletje gehuurd op een recreatiepark te Uddel. Ik adviseer Henkie dat ook te doen.om verder roofbouw op zijn geest en lijf te stoppen. Na een maand is mijn bloeddruk weer normaal. We hebben nog wel messinger contact. Afgelopen weekend was ik daar. De eerste 2 dagen ging het prima. de laatste dag en avond maakte ze die 2 leuke dagen kapot. Neeeeeeeeee,zij deed dat niet, maar ik was daarvoor de schuldige.!! Toen ik met een vol hoofd,terug in mn hutje op de hei was,Reageerde ik me af naar haar via de messinger.Fout van me. De antwoorden die ik kreeg waren: Je raad het al. Omgekeerde feiten en woorden. en de schuld bij mij leggen HENKIE ZOEK EEN ANDERE WOONPLEK< GA DAAR WEG!!! Het is water naar de zee dragen waar je zelf in verzuipt!!!!! Stop. Tegen borderline is geen kruid gewassen. Succes en het beste ermee