Is het goed dat Wilders met zijn fractie de 2de Kamer heeft verlaten?

Wilders heeft vanmorgen met zijn fractie de 2de Kamer verlaten omdat het coalitieakkoord geen ruimte biedt voor discussie. Hij vindt het daarom ook niet zinvol om aan het debat mee te doen. "Ik ben geen circuspaard". Vind het wel een stunt!!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (13)

Och, hij bereikt er niets mee, maar de beste man mag van mij doen wat hij wil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij heeft daar niets te zoeken... dus Ja lijkt mij. Hij voegt niets toe :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als er geen discussie mogelijk is, heeft het toch geen zin om er te zitten en is het alleen maar onnodige geldverspilling, denk wel dat hij zo een goed signaal heeft afgegeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, als jij naar de frietzaak gaat en je hoort dat ze niet meer frituren blijf je daar toch ook niet om te horen wat andere mensen daar nou van vinden, dan ben je ook meteen weg. zo zie ik 't
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tja als hij geen discussiepunten ziet moet ie mooi naar huis gaan, echter heeft hij dan ook echt niets meer in te brengen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk wel dat het goed is om een signaal af te geven. maar niet dat het goed is om je te ontrekken aan het debat. Ik zou eerder een ander signaal kiezen, eventueel in samenwerking met andere partijen, om vervolgens alsnog zoveel mogelijk in het debat te mengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor Wilders zelf is het goed dat hij zo de kamer verlaat, het is weer een publiciteitsstuntje.
Voor het debat en het 'landsbelang' is dit minder goed omdat hij zo zijn werk gewoon niet doet. Hij is dan wel de vertegenwoordiger van alle mensen die op hem (gaan) stemmen, maar op deze manier hebben zij dus helemaal geen inspraak.
Het is dat Wilders niet echt geloofwaardig wordt gevonden door het kabinet. Anders zouden ze dit als teken kunnen zien hoe slecht ze bezig zijn. Maar doordat Wilders dit soort stunts vaker uithaald zullen ze waarschijnlijk denken: "Zo, Geert heeft oo kzijn moment of fame weer gehad...".
Als de gehele opositie dit gelijk zou doen zou het beter overkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Electoraal zeker. Bovendien had hij wat mij betreft volledig gelijk met zijn actie. Het debat dat momenteel gevoerd wordt is niets dan een sneue schertsvertoning. De boel is volledig dichtgetimmerd en dit toneelstukje heeft geen enkele waarde of zin.

Vreselijk hoe hier (opnieuw) onze democratie een fikse klap in het gezicht te verduren krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of hij gelijk heeft of niet is niet echt relevant voor Wilders. Het enige wat hij hier mee probeert te bereiken is aandacht trekken. Als dit zijn enige motief blijft dan heb ik niet veel hoop als hij in de regering komt.

Dat wil niet zeggen dat ie geen punt heeft. De regeringspartijen waren al akkoord gegaan met het plan. Dus het parlement was in feite al buiten spel gezet. Weglopen helpt echter niet, denk ik. Als je nergens aan meedoet verander je ook niets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit bewijst des te meer maar weer de niet te grote intelligentie van deze man.

Het klinkt mij een beetje in de oren alsof het zo is dat als wij het spelletje niet spelen zoals hij wil, hij maar lekker niet meer mij doet. Lekker puh! Of te wel niet al te volwassen en wel overwogen.

Op het moment dat je een dergelijke actie uithaald moet deze wel overwogen en goed geargumenteerd zijn. Ik ben geen circuspaard klinkt mij in de oren als een complete drogreden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Joepje;

Het 'signaal' dat de PVV hier naar mijn idee mee afgeeft is dat ze niets constructiefs hebben bij te dragen. Als je de discussie op voorhand niet aangaat schoffeer je de democratie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wilders zoekt op allerlei manieren om 'in the picture' te komen. Het lukt hem aardig.
Soms vraag ik me af wat er zou gebeuren als elke parlementariër zo zou doen... (misschien een leuke vervolgvraag :p)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, als je niets meer in te brengen hebt is het geen discussie meer maar een mededeling en wat moet je dan nog anders doen.
Deze regering heeft het parlement gewoon buiten spel gezet. Dus kun je eigenlijk al niet meer van een democratie spreken.