gele paprika’s,
gele minipaprika’s,
gele Spaanse pepertjes,
gele courgettes,
courgettes de Nice
maïskorrels
boterboontjes = gele sperzieboontjes.
Soms worden aardappelen ook tot groente gerekend.

Als je groenten geel wilt kleuren kan dat met
saffraan, kurkuma, of geel kerriepoeder.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ramenas of rettich
witlof

Zijn toch ook lichtgeel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind witlof meer grijs of wit dan geel, en rettich eigenlijk ook. Maar ach, het komt wel een beetje in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is ramenas of rettich dan heb ik nog nooit van gehoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rietje, kijk hier eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rammenas Als je van radijs houdt, moet je ze zeker eens kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rettich is meestal wit: smaakt een beetje naar radijs: een heel zachte smaak!

Andere antwoorden (10)

Ik kom niet verder dan paprika, mais en pompoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verrassend weinig ; gele parika, boterbonen (gele snijbonen - die zie ik in Nederland weinig trouwens), koolraap en enkele andere (zeldzaam aangeboden) rapensoorten, sommige soorten pompoen, suikermais, je hebt gele tomaten en gele courgettes.
Veel gele groenten is moeilijk aan te komen, vaak op marktjes, of je kunt ze zelf kweken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gele paprika’s, gele minipaprika’s, gele Spaanse pepertjes, gele courgettes, courgettes de Nice en maïskorrels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mais
courgettes
gele boterboon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn jeugd(daar is opa weer) aten we vaak witte komkommers. Ze heetten wit,maar waren geel,tegenwoordig zie ik ze niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ken ik ook nog,en wij verbouwden ze in een broeibak gewoon op de grond net als augurken.+1
okra, boterboontjes, en het binnenste van prei, of andijvie zijn ook geel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paprika
gele erwten
gelige bloemkool
oudere spruitjes
idem broccoli
gele tomaatjes
voorzover je ze als aardappel gebruikt of zien wilt:
aardappelen
mais
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gele wortel.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hart van een bleekselderij is lichtgeel, en je hebt ook nog gele courgette. Koolraap is ook geel en tomaten zijn er ook in het geel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan alles geel maken als je het geld ervoor hebt.

Genetische manipulatie DOH :P