Ze kreeg een vinger. Ze pakte mijn hele lijf.

  • Sjoerd de Jong

    Ik wil het volgende graag onder de aandacht brengen. In eigen beheer gaf ik het volgende boek uit: “Ze kreeg een vinger. Ze pakte mijn hele lijf”. Dit boek is geschreven vanuit de visie van de partner op het samenleven met een vrouw die lijdt aan een borderlinestoornis. Wat dit boek zo bijzonder maakt is dat het vanuit de kracht van de borderliner is geschreven en kijkend naar de valkuilen en zwaktes waar je als partner tegenaan loopt.

    In “Ze kreeg een vinger. Ze pakte mijn hele lijf” beschrijft Sjoerd de Jong zijn leven met Maaike, een Borderline patiënt. Een leven dat zich af lijkt te spelen als een wervelstorm van gevoelens en emoties. Constant inspelende op de gevoelens van Maaike. Maaike die de grenzen van het leven opzoekt, van de top van de berg naar de diepte van de leegte. Als je als empathisch mens samenleeft met een Borderliner voel je haarfijn aan hoe de stemming is op dat moment en stel je je in op de ander. Met steeds de gedachte: hoe ga ik met de situatie om? Hoe houd ik het hanteerbaar?

    Doe je dit langere tijd dan komt het moment dat je jezelf af gaat vragen: waar is het punt geweest dat ik mijzelf verloren ben? En kom je voor de keuze te staan: ga ik hier mee verder of kies ik voor mijn eigen leven? Op het punt dat de Jong voor zichzelf kiest, besluit hij dit boek te schrijven als afsluiting van zijn periode met Maaike.

    Het boek is te bestellen via mijn website

  • Collie

    Beste Sjoerd,

    wil je het boek en waar te bestellen melden via de contactknop aan de rechterkant van de pagina?

    Als de beheerder het interessant genoeg vindt, krijg je een plaatsje op de startpagina.borderline.

    Hier op het prikbord mag ik dergelijke links niet toestaan.

    Groet,

    Collie, moderator.