Vertrouwenspersoon gezocht Breda-Roosendaal.

  • Hans

    Wanhopig ben ik, het ziet er naar uit dat ik de laatste jaren van mijn leven zal doorbrengen met een borderliner met een ingewikkelde

    gebruiksaanwijzing.

    Ja. ik wist voor ze in mijn leven kwam dat ze borderline had, maar ik heb de ziekte onderschat. Daarboven blijkt ze nog een fysieke ziekte

    te hebben die haar buien alleen maar erger maken.

    Ik ben evenwel niet het type om haar te laten vallen, mijn verantwoordelijkheidsgevoel is groot.

    Toch valt het leven me moeilijk, dat “op eieren lopen” sloopt je.

    Ik zoek een absoluut betrouwbare, eerlijke, zorgzame beschermengel (vr., liefst met rijbewijs) voor oprechte aandacht, steun en hulp. Een

    luisterend oor, een wandeling, uit eten, rust.

    Ik ben een man van bijna zeventig, was altijd het type creatieve vrijbuiter, heb financiëel een zéér makkelijk leven.

  • Collie

    Waarom vraag je niet of er regelmatig een geriatrisch verpleegkundige bij je langskomt die niet alleen met jou maar ook met je partner kan communiceren en kan inventariseren waar jullie behoeftes liggen?

    Van daaruit kan het een en ander op gang gebracht worden, bv een dagopvang voor een of meerdere dagdelen per week, zodat jij de handen vrij hebt.

    Via je huisarts bereik je meer dan aan een beschermengel… want beschermengelen bestaan eigenlijk niet, althans, geen levende mensen die je die taak op de schouders kunt leggen.

    Ik hoop van harte, dat dit geen verkapte contactadvertentie is met verkeerde bedoelingen en vraag evt. reageerders dat met de nodige terughoudendheid te doen… dwz, geef niet meteen je privégegevens als emailadres, huisadres of telefoonnummer vrij.

  • Hans

    Hallo Collie, dit is géén verkapte contactadvertentie, ik heb een relatie en wil

    dat zo houden ook, ik laat geen zieke partner in de steek. Nooit.

    Ik ben een stuk ouder, dus bijna zeventig, maar heb (nog) geen hulp nodig, ik ben

    geestelijk en lichamelijk gezond, ik heb heel veel gesport in mijn leven, niet gerookt,

    ben me niet te buiten gegaan aan drugs incl. alcohol.

    Mijn partner komt nog lang niet in aanmerking voor geriatrie, dat duurt nog enkele

    decennia. Overigens is zij niet in staat om dagdelen in een opvang door te brengen.

    Dat wil ik ook niet. Daar gaat ze helemaal aan onderdoor.

    Collie, er komt een tijd (en die tijd komt nu snel) dat ik het allemaal niet meer

    aan kan, daar hoort nota bene ook de financiële kant bij (die lang niet mis is).

    (Juist ik moet uitkijken met wie ik in zee ga).

    Als ik hulpgehoevend zou worden, als ik mentaal achteruit zal gaan (dat begin is

    er trouwens), dan kan mijn partner dat niet opvangen.

    Daar ben ik me op aan het voorbereiden.

    (Collie, en wat dat vertrouwen betreft: je hebt mijn emailadres, mail me je tel.nr.

    en ik geef je alle info door als mijn tel.nr., adres en situatie).

  • Collie

    Ik vertrouw maar even op je integriteit Hans, je klinkt niet ‘misdadig’ ;) eerder wanhopig en dat begrijp ik wel.

    In feite ben je niet alleen partner, maar tegelijkertijd mantelzorger en dat is zelfs voor jonge mensen al een zware taak.

    Maar ik vraag me af of je voor het vinden van een vriendschappelijke steun en toeverlaat wel op het juiste forum zit.

    Hier komen vooral mensen die zelf borderline hebben, of omstanders die hun buik even helemaal vol hebben van alles wat borderline heet of met de handen in het haar zitten omdat ze geen raad meer weten met hun familielid met borderline.

    Ik raad je toch aan om eens te praten met je huisarts hierover. In veel gemeentes zijn zgn maatjesprojecten… steun bij mantelzorg, er is zelfs een financieel potje dat aan mantelzorgers toegekend kan worden; geen vetpot, lost ook je problemen niet op, maar je zou er bv eens een uitje voor jezelf mee kunnen bekostigen wanneer het betreffende maatje, steun, bij je partner blijft… bv.

    Je zou je oproepje ook eens kunnen plaatsen op het mantelzorgersprikbord: http://mantelzorg.startpagina.nl/prikbord/

    Of neem eens een kijkje bij het oranjefonds en hun maatjesproject: www.oranjefonds.nl/oranjefonds/wat_zijn-maatjesprojecten/ of google eens op ‘maatjesproject’, je krijgt dan, behalve dat oranjefonds, ook regionale linken te zien.

    Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je snel een steun in jullie leven vindt.

  • Hans

    Dank voor je vertrouwen en je begrip. Vooral dank voor je tips. Ik ga er zeker

    iets mee doen (dat potje van de overheid heb ik gelukkig niet nodig).