Hoe krijg ik haar zover dat ze zich laat testen ??

  • vader en ex-partner

    Hallo,

    Ik ben een vader van een meisje van 5.

    Haar moeder en ik zijn nu een paar jaar uit elkaar

    Ik ben er van overtuigd dat mijn ex een persoonlijkheids-stoornis heeft.

    Elke dag opnieuw is voor mij een strijd. Niet alleen voor mij maar ook voor onze dochter en waarschijnlijk ook voor haar moeder.

    Ik heb in het verleden al vaker voor gesteld dat ze zich zou laten testen op een p.s. Hier wilde ze echter niets van weten.

    Nu durf ik er niet eens meer over te beginnen omdat het dan waarschijnlijk weer wekenlang escaleert.

    Kan iemand mij adviseren over wat ik moet doen, zodat zij zelf onder ogen ziet dat er iets niet goed zit ??

    Alvast bedankt

    vader en ex-partner

  • Juspol

    vader en ex-partner Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Ik ben een vader van een meisje van 5.

    Heeft u gezag behouden? Wel verstandig. Zie bpdcentral.com waarin staat dat kinderen beschermd dienen te worden tegen mensen met borderlinegedrag en handel en wandel. M.a.w. als u zaken bekend zijn die en dat begrijp ik uit uw verhaal uw kind schade aandoen, dient u dat te melden en waarom is daar niet eerder dan melding van gemaakt door u of andere omstanders, c.q. artsen of dergelijke? Rechters dienen dat te weten en buitendat dienen ze dat te weten voordat moeders met borderline zoals nu gezag kunnen verkrijgen over kind of kinderen, en als het kan daarvoor al, dus voor kinderen ter sprake zijn

    > Haar moeder en ik zijn nu een paar jaar uit

    > elkaar

    > Ik ben er van overtuigd dat mijn ex een

    > persoonlijkheids-stoornis heeft.

    Er is dus nooit diagnose gesteld? Waarom niet? Hebben bijvoorbeeld ouders van zo iemand dat niet gedaan? Veelal is het te laat als ze volwassen zijn. Overigens is genezing dan ver te zoeken ook nog eens

    > Elke dag opnieuw is voor mij een strijd.

    Niet

    > alleen voor mij maar ook voor onze dochter

    Dan dient u zeker aan de bel te trekken. Aangezien ik gezien uw verhaal ervan uitga dat u zaken waarneemt die kinderen schade aandoen

    Dat is uw plicht als omstander-vader dan-gezaghebbende opvoeder ook!

    en

    > waarschijnlijk ook voor haar moeder.

    > Ik heb in het verleden al vaker voor gesteld dat

    > ze zich zou laten testen op een p.s. Hier wilde ze

    > echter niets van weten.

    Deze mensen hebben als kenmerk al dat het zorgmijders zijn en houden zich al niet aan of moeilijk aan afspraken met wie dan ook

    > Nu durf ik er niet eens meer over te beginnen

    ===niet durven erover te beginnen? Dan zult u voor uzelf hulp moeten inroepen om situatie met ex en vermoedens erover en gedrag wat u ervan ziet te bespreken, daarvoor kunt u zeker terecht bij o.a. een huisarts doch ook de ggz…

    > omdat het dan waarschijnlijk weer wekenlang

    > escaleert.

    > Kan iemand mij adviseren over wat ik moet doen,

    > zodat zij zelf onder ogen ziet dat er iets niet

    > goed zit ??

    ===U moet niet de therapeut gaan spelen terwijl zij het zou zijn die gewoonweg als er diagnose is of wordt gesteld, en die borderline kan zijn, therapie nodig heeft van deskundige(n) psychiaters===Dat is grote fout, overigens ook verdere “verzwijging of struisvogelpolitiek” en houdt zeker het beeld in stand of gedrag en handel en wandel..

    NIET en NOOIT in dat gedrag meegaan c.q. opgevoerde toneelspelletjes of manipulatie of dergelijke!

    Ook die heel desastreuze fout met gevolgen voor vele anderen overigens maken ouders vaak van borderlinevrouwen!

    >

    > Alvast bedankt

    >

    > vader en ex-partner

  • Collie

    Juspol, borderline is nu net een stoornis die pas gediagnosticeerd kan worden op het moment dat iemand volwassen is… en als iemand daar zelf stappen op onderneemt kan daar heel vaak een succesvolle behandeling aan vastgeknoopt worden.

    Maar, als iemand niet wil, kan hier in Nederland iemand pas gedwongen worden als hij een aantoonbaar gevaar voor zichzelf of zijn omgeving is geworden.

    Dus vader en ex-partner kan in feite helemaal niks doen dan de vinger aan de pols houden en de diverse instanties; jeugdzorg en kinderbescherming inschakelen, als zijn ex idd acties onderneemt met haar kind die de spuigaten uitlopen.

    Hier in Nederland worden kinderen ook gewoon toegewezen aan een ouder met borderline, simpelweg omdat de moeder-kind band nog altijd erg belangrijk wordt geacht, al is die band nog zo belabberd.

    Sterker nog, zelfs als een ex-partner op de hoogte is van een gediagnosticeerde borderline bij zijn ex, dan nog mag de behandelend psychiater of psycholoog niet zomaar uit de school klappen richting uitsprekende rechtbank.

    En zelfs als het kind uit het ouderlijk gezag zou zijn geplaatst, om welke reden ook, dan nog kan iemand niet dikwijls gedwongen worden zich psychiatrisch te laten onderzoeken.

  • Hasppy

    Hallo Collie,

    Ben je zelf therapeute?

    Gr. Hasppy

  • Collie

    nee hoor, ben slechts ervaringsdeskundige die ook 5 jaar vrijwilligerswerk heeft gedaan binnen de psychiatrie… als ervaringsdeskundige dus.