advies

  • edwin

    Hoe verstandig is het dat ik uit ga met een meisje met borderline. Waar ik heel erg bang voor ben dat het,nu het zo goed gaat met me, het weer razend snel minder zal gaan. Omdat de dingen intenser zijn dan met een persoon zonder borderline. Zal/kan zo iemand mij een stabiele basis bieden.

    Even een update; Ik ben nu net klaar met schema gerichte therapie. Ik ben er erg door veranderd. Dat hoor ik ook van mensen op mijn werk. Alleen is er een collega die moeite heeft met hoe ik veranderd ben. En dit laat ze merken ook. Dat heeft voor nu even mijn schema's weer iets meer doen ontvlammen. En hoewel ik 99% van de tijd de gezonde volwassenen (of wijze geest, voor diegene uit de dgt) weet te vinden en te gebruiken. Automutileer ik soms nog, om de spanning te verminderen. En ik voel me nu al een week leeg maar heb nog niet gesneden. En dat ga ik ook niet doen. Ik zoek activiteiten en mensen die mijn ego en gevoelens aanspreken.

    Weet je ik ben gewoon TROTS op mijzelf. Die mensen die dicht bij mij staan zijn jammer genoeg niet meeveranderd dus zeg ik het regelmatig zelf tegen mijzelf.

  • Collie

    nou, ik vind het een dikke felicitatie waar!!!

    Mensen die nergens last van hebben zullen zich misschien niet realiseren dat het zo ontzettend moeilijk kan zijn om niet meer ‘zomaar’ je gevoel te volgen en te geloven, maar eerst en vooral je verstand, je wijze geest zo je zegt, in te schakelen om te controleren of dat gevoel ook wel terecht is… mn complimenten dat je de dgt hebt afgemaakt; dat is een zware, intensieve therapie.

    Wat betreft je vriendin… dat kan best toekomstmogelijkheden bieden… mits zij zich ook bewust is van haar schema's en ermee heeft leren omgaan op een volwassen manier, als zij dus ook haar wijze geest, haar volwassen gedachten in kan schakelen.

    Maar als het iemand met borderline is die nog nooit therapie heeft gehad, of er zelfs vanuit gaat dat zíj geen therapie nodig heeft, dan zou ik behoorlijk huiverig zijn om in dat bootje te stappen.