ggz?

  • mas

    Hallo, mijn zoon heeft de diagnose adhd/odd maar ik herken hem veel meer in borderline, hij zelf trouwens ook. Nu is mijn vraag waar we het beste heen kunnen om dat te laten onderzoeken, ik weet dat er veel mensen rond lopen met de verkeerde diagnose, ik zoek dus iemand die zowel van adhd als van borderline veel weet. Om een voorbeeld te geven, hij snijd in zichzelf om te voelen dat hij nog leeft, of om juist andere pijn te laten vervagen, ik herken dat niet in adhd hoor…

    bedankt,

    mas

  • Collie

    Welkom op het prikbord Mas.

    Ik heb zelf ook de stellige indruk dat de verschillende psychiatrische stoornissen af en toe flink door elkaar gehaald worden… ook adhd en borderline dus.

    De beste manier om iemand op borderline te onderzoeken is een uitgebreid persoonlijkheidsonderzoek. Dat gebeurt over het algemeen inderdaad bij het GGZ of evt de regionale Riagg

    Via de huisarts kan een verwijzing worden gevraagd, dan volgen een intakegesprek en het onderzoek dat enkele dagen kan duren.

    Overigens is automutilatie niet enkel voorbehouden aan mensen met een borderline persoonlijkheidsstoornis, maar als er iets anders mis is met jouw jongen dan kan dat ook uit zo'n onderzoek komen.

    Sterkte!