Onderzoek naar borderline moeders

  • Erik

    Hallo,

    Heb jij een moeder met borderline (of veel kenmerken van borderline)? Voor mijn studie Maatschappelijk Werk en Dienstverlening doe ik onderzoek naar de opvoeding van kinderen door borderline moeders en zou graag mensen willen interviewen via een vragenlijst die per mail verstuurd wordt. Dit om het gemakkelijke en anoniem te houden. Ik doe dit onderzoek om meer te weten te komen welk invoed de borderline heeft op de opvoeding.

    Dus heb jij een moeder met borderline en wil je me helpen door een vragenlijst in te vullen, stuurd dan een mailtje naar:

    onderzoek-borderline-moeder@hotmail.com. Ik neem dat zo snel mogelijk contact met je op.

    Alvast bedankt

    Erik

  • nicolette

    hi erik

    weet sinds kort dat ik borderline heb

    en dat na 40 jaar

    heb 2 kinderen

    misschien kan ik iets bijdragen aan je onderzoek

    dan helpen we elkaar

    weet niet of ik de geschikte kandidaat ben

    maar hoor ut graag van je

    zoniet dan veel suces met je onderzoek en anders tot mails

    fijne dag

    nicolette

  • Erik

    Hallo Nicolette,

    Bedankt voor je reactie en voor je aanmelding om mee te helpen met mijn onderzoek. Helaas moet ik aangeven dat ik het onderzoek aan het afronden ben.

    Ik zou het fijn hebben gevonden als ik je bijdrage mee had kunnen nemen, maar de deadline komt steeds dichterbij voor mij en kan niet anders dan je aanbod niet aan te nemen.

    Veel succes verder en ik hoop dat je, ondanks dat de hulpverlening niet altijd positief werkt, je de juiste hulp gaat zoeken of al hebt om met je borderline om te gaan in combinatie met je moederschap.

    Erik

  • van poppel

    Erik, Ik dacht dat de vraag gericht was aan, kinderen van een borderline moeder, niet aan de moeder zelf?

    Ik zou het resultaat van je onderzoek willen weten.

    Ik ben zelf een borderline moeder geweest, de opvoeding dat hoef ik niet meer te doen.

    Zij zijn nu volwassen, mijn kids praten niet, toch moet er veel zijn wat invloed op hen heeft gehad.

    Als ik meer zou weten wat het met kinderen doet, zou ik een stuk begeleiding kunnen geven aan hun volwassen leven.

    zeker nu de oudste zelf kleine kinderen heeft.

    Als Oma word ik nu buiten gesloten, en dat doet heel erg zeer.

    Afwijzing van wat en wie ik ben, speelt al mijn hele leven een grote rol.

    Voor iedereen is dat erg, voor mij nog een beetje extra.

    van poppel

  • Erik

    Hallo van poppel,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik zie nu ook dat ik dat niet goed heb beschreven. Jammer, maar nu niks meer aan te doen. Wel fijn om te zien dat het onderwerp erg actueel is.

    Het onderzoek is erg theoretisch en vooral gericht op de hulpverlening door hulpverleners om te kijken wat zij (nog) beter kunnen doen.

    Ik vind het erg vervelend om te horen dat je in die situatie verkeerd. Wat ik je aan kan geven uit het onderzoek is dat het inderdaad veel met de kinderen kan doen als de moeder bordeline heeft. Het kan gevoelens van onmacht en boosheid opwekken, maar ook kan ook het gevoel opwekken dat het aan henzelf ligt. Zoals je zelf wel weet is het echter bij elk gezin en bij elk persoon anders en moet per geval gekeken worden wat eraan gedaan kan worden. Dit is zeker niet bedoelt als een afwijzing, want ik weet erg goed hoe k*t dat kan voelen. Ik denk (als maatschappelijk werker) dat het lezen van mijn onderzoek, jouw situatie geen recht doet.

    Ik wil je (en iedereen die in een soortgelijke situatie zit) aanraden met een hulpverlener, die kennis heeft over borderline, te gaan kijken wat er aan de hand is en samen te gaan kijken wat mogelijk is om ervoor te zorgen jouw doelen te vervullen.

    Ik wens je veel succes met alles.

    Erik

  • Erik

    Het onderzoek is afgesloten!!!!!!

    Reacties worden vanaf nu (woensdag 12 mei 2010) niet meer beantwoord.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.