bleh

  • donnaatje78

    Manmanman, ik vlieg van verdrietig naar onbegrepen naar boos.

    Vanochtend bij de huisarts geweest om te vragen om een doorverwijzing. Waarom? Omdat ik me leeg voel, omdat ik angstig ben, omdat ik nu clean ben maar ik bang ben dat ik dat niet lang meer vol hou, omdat ik obsessief bezig ben met exen, omdat ik geen nieuwe relaties durf aan te gaan maar daar wel behoefte aan heb, maar ook weer liever alleen ben. Omdat ik niet meer weet wat ik voel, wat ik wil en wie ik ben. Omdat ik aan de dood denk. Omdat ik roekeloos leef, wil drinken, gokken en blowen, terwijl ik al in de schulden zit. Omdat ik aandacht wil. Omdat er iets niet goed met me is. Omdat ik nog steeds anorectische trekjes heb, omdat ik moeite heb met de abortussen die ik heb gepleegd omdat ik roekeloos met mn lichaam omging. Omdat ik mezelf haat. Omdat als ik om me heen kijk, ik denk dat er meer uit dit leven moet kunnen worden gehaald dan dit eindeloze gemaal in mijn hoofd.

    Ik ben lang geleden gediagnostiseerd met borderline persoonlijkheidsstructuur, ik dacht, ik noem het bij hem, wellicht dat dat hem ook kan helpen bij de vaagheid van mijn klachten.

    Maar nee. Het enige wat hij zegt is: Nou nee hoor, als je borderline had, dan was je er wel erger aan toe. Dan had je nu geen baan meer, plus: je snijdt jezelf niet, dus het valt allemaal wel mee. Neem maar weer wat paroxetine, zullen we zeggen 20 mg per dag.

    En het meest boos ben ik nog op mezelf, dat ik gewoon heb geaccepteerd en ben weggegaan.

    Ik weet niet waar ik dit kwijt moet, maar kwam op dit forum. Ik voel me zó niet serieus genomen in mijn klachten. Hoe durft hij te zeggen dat ik me niet erg genoeg voel. Omdat ik met man en macht mezelf uit bed sleep en iets van mezelf probeer te maken, zodat de buitenwereld nog enigszins een normaal persoon ziet? Moet ik verslonsen, met een kegel bij hem komen, mezelf snijden en uit mn plaat gaan. Ben ik dan ernstig genoeg.

  • Collie

    Welkom op het prikbord Donnaatje.

    Als ik jou was, zou ik bovenstaand berichtje kopieren, plakken in een tekstverwerkend programma en uitprinten.

    Vervolgens ga je met dat schrijfsel naar je arts en vertelt hem dat je om duidelijke redenen zoals vermeld in je brief, een doorverwijzing wilt naar het GGZ of Riagg bij jou in de regio.

    Het is namelijk niet aan hem, om te oordelen of jij al dan niet genoeg last hebt van je borderline structuur, om hierbij psychologische of psychiatrische hulp te krijgen… hij is geen psycholoog en al helemaal geen psychiater, dus hij kan en mag hier niet over oordelen.

    Overigens klinkt jou noodkreet voor mij serieus genoeg in de oren om idd serieuze hulp voor jezelf te zoeken… dat je niet snijdt is wel de meest domme reactie die hij kon geven; automutilatie, een van de symptomen bij borderline, uit zich niet bij alle mensen met borderline in de vorm van snijden; ook roekeloos leven, willen drinken, gokken en blowen, terwijl je al in de schulden zit, is een vorm van automutilatie.

    Dat jouw arts dat niet weet, zegt al genoeg over zijn kennis van zaken over borderline…

    Weet je wat… kopieer en plak dit antwoord van me maar in diezelfde brief… want je arts dient jou gewoon door te sturen als je met zo'n duidelijk geformuleerde hulpvraag komt… een huisarts heeft beslist niet genoeg kennis in huis van alle ins en outs betreffende borderline en al helemáál niet betreffende de medicatie die hij je nu adviseert…

    Laat je niet door deze domme reactie van een huisarts verleiden tot nog gekkere acties dan je jezelf nu al aandoet… want dan is het einde zoek. JIJ hebt op de goede manier gehandeld, jouw arts heeft het beslist bij het verkeerde eind.

  • barbie22

    ik zou ook boos op mezelf zijn als ik mezelf weg had laten sturen zonder doorverwijzing.

    nieuwe afspraak maken, en erop staan dat hij je doorstuurt.

    sterkte