Kan ik me niet inleven?!

  • Poppy

    Hallo,

    even een vraagje, aangezien ik (met BPS) het echt niet zo snap, en mijn vriend

    het erg vreemd vindt dát ik t niet snap. Even toetsen bij jullie dus.

    Het gaat over wandelen.

    Ik: “Ik wil wel wandelen maar met een hond erbij”. (We hebben geen hond, ik wil wel graag een hond).

    Vriend: “Je wil dus niet wandelen met mij zónder hond”.

    Ik:“Neuh, wandelen is suf zonder hond”.

    Mijn vriend vindt dat onaardig.

    En dat snap ik niet.

    Snappen jullie t wel?

    x

    Poppy

  • Collie

    nee, eerlijk gezegd snap ik dat ook niet zo goed.

    Ik vind mijn vriend héél lief en gezellig, maar wandelen doe ik idd met mijn hond.

    Ik vind het ook niet onaardig van je, want ik zie het nog niet gebeuren dat jouw vriend enthousiast begint te hollen als je met een balletje gooit, dat hij dan moet ophalen of zo… of lekker met zn snuit door de sneeuw heen raast van enthousiasme…

    En al wandelende met je vriend, zul je weinig mensen tegenkomen die bewust even stoppen om samen een praatje te maken over zijn gezond glanzende vacht…

    Dat zijn nu juist de dingen, die wandelen met een hond zo leuk en anders maken, dan wandelen met een vriend…

  • chanty

    nou ik heb anders de indruk dat die Poppy een excuus zoekt om maar niet met haar vriend te hoeven wandelen. de liefde zal wel uit zijn tussen die twee. ik zou willen dat ik een vaste vriend had die van me hield en hand in hand met me door de sneeuw wilde wandelen nu het buiten zo mooi is.

  • Collie

    ik geloof dat we hier niet zitten om elkaar te veroordelen…

    Het kan heel leuk zijn om idd een keer met je vriend hand in hand door de sneeuw te wandelen, maar jouw opmerking heeft meer weg van een irreële kijk op een relatie, dan van een werkelijk advies.

    Eerlijk gezegd, vind ik dat er vooral jaloezie in doorklinkt.

  • Wladimir

    Dit lijkt op een commincatie probleempje.

    Je vriend denk mss dat je niet meer met hem wil wandelen.

    Als je toch graag metje vriend wil blijven wandelen, vertel dat ook aan hem.

    In sommige plaataen zijn asiels blij als mensen met de asiel honden willen wandelen.

    mss een optie om een asiel hond uit te laten.

    Andere optie omje vriend te vragen af en toe woef en waf te zeggen of tijdens het wandelen samen een bal spel te doen of bedminton (als het weer het toelaat.)

    mss is er een bepaalde sleur dieje wil droorbreken.

    een hond kan leuk zijn, maar als je samen knuffeld en de hond begint te trekken om dat die een andere hond of kat ziet, kan minder zijn.

  • barbie22

    ook ik ging nooit wandelen zonder hond, nu doe ik het met mn dochter van 4 maanden… maar het is zooooo anders dan gewoon met je partner wandelen ik vin het zo doelloos;)

  • Collie

    met mn partner ga ik soms wel ergens te voet naar toe, maar gewoon wandelen, thuis vertrekken, half uur lopen en thuis weer uitkomen, dat doe ik alleen met mn hond… die overigens prima zijn plaats weet en wel weet dat jaloerse streken niet geaccepteerd worden.

  • john

    Die Poppy zegt in haar plaatsing dat wandelen zonder hond suf is. Ik maak bijna elk weekend ja met mijn vrouw een wandeling in de natuur en kom daar bij goed weer heel veel anderen tegen die ook zonder hond zijn. Zijn al die mensen

    suf of zo iets of is die Poppy haar man onder druk aan het zetten om een hond te nemen dan lijkt het wel een vorm

    van chantage. Ik durf te wedden wie van die twee borderline heeft.

  • Collie

    en ik durf te wedden dat je niet goed gelezen hebt, want dat geeft Poppy zelf al aan.

    Niet alle mensen hoeven dezelfde dingen leuk te vinden… Sommige mensen vinden wandelen helemaal prachtig, andere mensen vinden wandelen zonder hond hartstikke suf… dat mag gewoon.. daar heb je niet per se borderline bij nodig… ken bosjes mensen zonder borderline die wandelen ook heel suf vinden maar ken ook mensen mét borderline die wandelen, zelfs zonder hond, allemachtig prachtig vinden…

    Ieder zijn meug… ik moet er ook niet aan denken om zonder hond te gaan wandelen, totaal zinloze bezigheid voor mijn gevoel.

  • bob

    We moeten bewegen, bewegen, bewegen, zeker nu in deze tijd van de volle Kerst-dis,

    Poppy (de naam alleen al) wil evenwel alleen bewegen, wandelen, als ze van haar man

    een hond krijgt, dat zal wel zo'n chihuahua met kleertjes aan wezen, en anders moet haar

    man alleen maar gaan wandelen, ik zie het type vrouw al voor me, een verwend nest.