VERS-training

  • Dyonne

    wie o wie kan mij vertellen waar ik op korte termijn een Vers-training kan volgen rondom Utrecht. Altrecht is net begonnen en daar kan ik niet aansluiten en start pas in het najaar, dat duurt mij te lang. Ik vind het ook geen probleem om ervoor te reizen, maar het moet wel haalbaar zijn. Alle informatie is welkom.

    Groetjes, Dyonne

  • Collie, moderator

    Oei, moeilijke vraag… ikhoop dat er anderen zijn die je hiermee wel kunnen helpen.

    Als het voor mezelf was, zou ik geloof ik met het telefoonboek bij de hand, alle wat grotere psychologenkantoren in mn regio bellen met deze vraag. Eerstelijnspsychologen kun je overslaan, die zijn niet bekend met deze materie, je zult op zoek moeten naar een AWBZ-instelling, anders dan de Altrecht dus.

  • Dyonne

    Hai Collie,

    Bedankt voor je reaktie. Ik heb al via internet geprobeerd maar zodoende kwam ik op dit forum uit. Ik hoop dat er mensen zijn die een Vers-training hebben gevolgt op een bereisbare afstand van Utrecht. In Utrecht heb je nl alleen Altrecht zover ik weet die de cursus doet, maar daar moet ik heel lang wachten en aangezien ik nu in de ziektewet zit wil ik zsm verder met mijn behandeling. Ook mensen die andere tips hebben voor behandeling gericht op emotie regulatie/cognitieve therapie in/rondom Utrecht vraag ik om hun tips neer te zetten.

    Bedankt!

  • Barbie22

    www.psyq.nl

    misschien kan je daar iets vinden

  • Dyonne

    Hey meid, heel erg bedankt! Ze zitten inderdaad in Utrecht en heb meteen gebeld. Ze gaan even uitzoeken wanneer er een nieuwe groep begint en ik krijg een telefoontje terug. Echt top! Het maakt mij niet zoveel uit waar ik terecht kom, als ik maar niet maanden hoef te wachten omdat ik nu lekker aan de gang ben met mijn problemen aan te pakken.

    Dyonne

  • Barbie22

    ik ben zelf een paar maanden bij psyq in behandeling geweest (geen verstraining)

    en wat hun in een paar maandjes bereikt hebben met mij heeft nog geen enkele psycholoog voor elkaar gekregen.

    helaas werd de behandeling gestopt omdat ik zwanger ben .. maar in september ga ik gelukkig weer terug:)

    suc6

  • Collie, moderator

    Ik heb ondertussen ook even zitten googelen en heb ontdekt dat er inmiddels een heuse website is die enkel en alleen over Verstrainingen gaat, inclusief instellingen die Verstrainingen geven.

    www.verstraining.nl

    In de linkerkolom, onder de knop instellingen, vind je nogal wat adressen, wie weet of er iets bijstaat wat haalbaar voor je is.

    SUCCES!!!

  • Dyonne

    Hai Barbie,

    Mag ik vragen welke plaats je behandeling hebt gehad en welk programma ?

    Ben blij om te horen dat je zulke positieve ervaringen hebt!

    Groetjes, Dyonne

  • Dyonne

    Dankje Collie,

    Hilversum is wel haalbaar voor mij, ik zal maandag eens bellen voor informatie.

    Groetjes, Dyonne

  • Barbie22

    hoi dyonne,

    in rotterdam en spijkenisse heb ik gezeten ik heb daar bij de afdeling psychotrauma gezeten, ik heb cognitieve gedrags therapie, en drama therapie gevolgd, de laatste werkte voor mij perfect omdat ik een moeilijke prater ben;)