ik en mijn bordeline

  • esther blom

    ik ben esther blom uit lelystad en ben 36 jaar. ik heb al hel wat jaren een borderlinestoornis. heb veel wisselende stemmingen en heb last van zwart wit denken. heb in het verleden zelfmoordpogingen gedaan. heb veel dips en ben vaak depressief en dan zie ik het leven niet meer zitten en heb dan ook nergens zin in. ik merk wel de laatste tijd dat ik eerder uit mijn dips kom dan vroeger. zit vandaag echt slecht in mijn vel. mijn zoon jordy van 10 jaar is al 5 jaar uit huis geplaatst en hij woont bij mijn ouders en ik heb het daar heel moeiljk mee. gelukkig zie ik hem vaak. hij komt 3 keer in de week bij mij thuis en om de week op zaterdagmiddag. toch mis ik hem iedere seconde van de dag en wil ik dat hij weer thuis komt wonen. gisteren waren mijn ouders en jordy op verjaardag en kon jordy dus niet komen dus komt hij vandaag van 14:00 tot 17:00. maar ik ben zo moe en zit slecht in mijn vel. maar jory zorgt voor vrolijkheid in huis dus is het juist goed dat hij komt. ik heb ook een vriend gerard van 38 jaar. het gaat erg goed tussen ons. hij zit op dit moment ook niet goed in zijn vel want zijn moeder is 14-5-2007 overleden en hj mist haar erg en ik mis haar ook erg. ze was pas 68 jaar. ze heeft een hartstilstand gekregen. zowel gerard als ik hebben veel meegemaakt in ons leven. dit jaar 17-4-2008 ken ik gerard 10 jaar. we hebben 12 dieren en zijn echte diernliefhebbers. 4 katten, 5 cavia's. 2 konijnen en een hamster. er zijn dagen dan heb ik veel last van mijn borderline en er zijn dagen dan heb ik er minder last van. de ene dag spring ik bij wijze van spreken over huizen heen en de andere dag heb ik nergens zin in en ben ik zwaar depressief. kan het maar moeilijk accepteren dat ik geestelijk net in orde ben. wil eigenlijk een gewone vrouw zijn net als iedereen. ik ben heel open en eerlijk over mijn borderlinestoornis. ben sowieso heel eerlijk en open over alles. als ik me goed voel dan ben ik een vrolijke,spontane,gezellige meid van 36 jaar en dan zie ik het leven ook helemaal zitten. graag wil ik dat jullie reageren op mijn verhaal en ik hoop op dit prikbord lotgenoten te vinden. en dat er eventueel mooie vriendschappen uit voortkomen. ik heb ook msn: carla-1971@live.nl. groetjes van esther blom uit lelystad.

  • Helena1970

    Welkom bij de lotgenoten! ;-)

  • esther blom

    dank je. hoop dat ik er wat aan heb aan het prikbord. hoop veel lotgenoten te vinden. dank je dat je mij deze link hebt gestuurd.

  • Collie

    Welkom op dit prikbord Esther, ik hoop dat je jezelf inmiddels wat beter voelt, misschien door je verhaal even van je af te schrijven, ik weet dat mij dat vaak al heel goed kan helpen om eea weer wat helderder te zien.

  • Helena1970

    Hey dame,juist omdat ikzelf dit PB ervaar als goed,heb ik je die link per Email gezonden..

    Hopelijk zal je er dezelfde waarde (of meer) uit kunnen halen als ik doe.. ;-)

    Suk6.

  • maaike van der burg

    Hoi dames,

    Ik ben Maaike, ben ook 36 jaar (net als Esther) en ben dus ook een lotgenoot uit Lelystad. Heb net een erg moeilijke periode achter de rug, zo erg zelfs dat ik mijn kamer kwijt was en op straat heb gelopen. Het gaat nu gelukkig weer wat beter, alhoewel ik heel veel pieker en gigantisch last heb van ups en downs. Ik zou ook wel graag “normaal” willen zijn. Heb ook veel te veel meegemaakt in mijn leven.

    Ben benieuwd of er ook een bordeline-therapie-groep ofzoiets bestaat in Lelystad. Ik heb iets nodig om min of meer met mezelf te leren omgaan, alhoewel ik al jaren in klinieken e.d. in therapie heb gezeten. Maar deze therapieën waren met name gericht op verslavingsproblematiek en niet specifiek op borderline.

    Ik wil ook graag in contact komen met andere borderliners om ervaringen uit te wisselen. Door mijn BPS ben ik vaak erg eenzaam omdat ik moeite heb om op een normale manier vriendschappen te sluiten. Meestal kom ik de verkeerde mensen tegen. Met mijn verslavingsverleden kan ik inmiddels redelijk omgaan, vooral op goede dagen en goede momenten, maar de grilligheid van mijn gedachten en gevoelens, daar word ik niet goed van!!! Was ik maar stabiel, zucht…

    Ik hoor graag van jullie.

    Groetjes, Maaike.

  • Collie

    Jij ook welkom op het prikbord Maaike.

    De combinatie tussen twee mensen met een borderline persoonlijkheidsstoornis kán heel goed gaan, maar met minstens evenveel kans is het een drama waarbij je elkaar flink naar beneden kunt halen door samen vreselijk te gaan zitten borderen, zonder dat er iemand in de buurt is die daar een halt toe roept. Let daar sámen voor op, mocht je met iemand contact leggen.

    Ik dacht dat zo'n beetje iedere GGZ of Riagg inmiddels wel adressen heeft waar VERStrainingen worden gegeven, idd trainingen speciaal voor mensen met een emotie-regulatie-stoornis, waar borderline ook onder valt, informeer er eens naar.

  • maaike van der burg

    dank je wel voor je tips, Collie. Ik had nog nooit van VERS gehoord eerlijk gezegd. Wel van Linehan. Wat is VERS eigenlijk en waar staat het voor? Morgen bel ik m'n maatschappelijk werker op om te vragen of zij er meer van weet.

    Doordat ik nu even bij mijn ouders logeer en zij mij erop gewezen hebben dat ik al heel lang roep dat ik naar een borderlinegroep zal gaan, ben ik op deze site terecht gekomen. Ik had een tijdlang een afschuw van hulpverlening of therapiegroepen, omdat ik het idee had dat het toch geen zoden aan de dijk zou zetten. Ik ga al vanaf 1999 kliniek in, kliniek uit. En maak nooit iets af. Vervolgens ben ik - wederom - in een mallemolen van ellende terecht gekomen. Gelukkig hebben mijn ouders enorm veel (soms denk ik weleens teveel) begrip voor mijn omstandigheden. Ze steunen me in veel opzichten en hebben de laatste tijd veel van mijn uitspattingen door de vingers gezien. Maar er zijn grenzen. Borders…

    Over contact zoeken met lotgenoten, ik begrijp dat dat ook risico´s in zich draagt. Bedankt voor de waarschuwing.Collie schreef:

    >

    > Jij ook welkom op het prikbord Maaike.

    >

    > De combinatie tussen twee mensen met een borderline

    > persoonlijkheidsstoornis kán heel goed gaan, maar met

    > minstens evenveel kans is het een drama waarbij je elkaar

    > flink naar beneden kunt halen door samen vreselijk te gaan

    > zitten borderen, zonder dat er iemand in de buurt is die daar

    > een halt toe roept. Let daar sámen voor op, mocht je met

    > iemand contact leggen.

    >

    > Ik dacht dat zo'n beetje iedere GGZ of Riagg inmiddels wel

    > adressen heeft waar VERStrainingen worden gegeven, idd

    > trainingen speciaal voor mensen met een

    > emotie-regulatie-stoornis, waar borderline ook onder valt,

    > informeer er eens naar.

  • auke

    heel herkenbaar allemaal