selectief mutisme

  • Wladimir

    Ik hoop dat als jullie bij elkaar zijn een ontspanne en een prettige tijd hebben.

  • Ben

    Fijn dat je ons dat toewenst Wladi, maar ben bang dat er altijd een “spanningsveld” blijft hangen, maar ik probeer mijn best te doen, zij heeft in ieder geval veel van mij geerft, dus begrip is gauw gemaakt.

  • anneke

    ben misschien een tip ga wat met elkaar doen bv een wandeling in de bossen dat maakt galijk de sfeer een stuk ontspannender.als bij ons in de familie een nieuwe partner zich aan komt dienen gaan wij altijd gourmetten of fonduen om de sfeer minder gespannen te doen zijn .

    groetjes anneke

  • Ruud van Bol-Es

    Beste Ben,

    Ik wil graag iets toevoegen; de medische wetenschap schermt (mijninziens) vaak met “ genetisch ” als ze het ook niet (helemaal) weten. Ik denk dat “history repeating it self ” en wellicht simpel weg onder invloed staan van verkeerd voorbeeld en verkeerde behandeling die je als kind ontvangt, moet worden toegevoegd ( en dit dan als toevoegen aan wat jij hierover schrijft, n.l. het genetische) als mogelijk oorzaak van vaker voorkomen bij kinderen wiens voorouders ook die klachten hebben. Waar de medische wetenschap (vind ik) ook te weinig nog naar kijkt is de periode voor bewustwoording., zeg tot pakweg 3 jaar.

    In mijn gezin speelt: PTSS, selectief mutisme en borderline.

    Groet Ruud van Bol-Es Cursist Ontwikkelingsmotoriek methode Niek Brouw

  • Collie

    oef, je schopt nu wel een héél oud topic omhoog… denk niet dat topicstarter dit nog leest of beantwoord… of het zelfs nog een actueel ding is in zn leven is ook maar de vraag…

  • ben

    nog heel belangstellend hoor.