BL?

  • Ben

    Is de diagnose BL, cultuur gebonden? Rasgebonden? Of gewoon voor iedereen hetzelfde? Mannen komen er minder snel mee naar buiten, maar is dat bij andere rassen ook zo? Zijn hier statistieken voor?

  • ~Janneke~

    Ik weet niet of er statistieken voor zijn.

    Waarom zouden ze dit willen onderzoeken? Wie heeft er baat bij een dergelijk onderzoek en op welke wijze is er wat aan te verdienen?

    Ja ik denk dat het cultuur en rasgebonden is. Dat omdat de verschillende landen, culturen en rassen andere voedings- en leefgewoonten hebben.

    Daarmee bedoel ik dus echt dat ze nog in de verschillende landen wonen en volgens de verschillende tradities eten.

    Een chinees, creool, latijnsamerikaan, indiaan/eskimo die allemaal in amerika wonen, hetzelfde eten, dezelfde leefgewoontes er op na gaan houden hebben er allemaal statistisch gezien even veel kans op lijkt me. Maar dus ook op hart en vaat ziekten, overgewicht en nog veel meer.

    Blijf je natuurlijk wel de genetische familiaire verschillen houden die daar ook zeker een rol bij spelen. Denk ik maar zo.

    Niet dat ik het zeker weet maar het lijkt me logisch.

  • Ben

    Onze multiculturele samenleving staat dus nog veel ellende te wachten!

  • Wladimir

    Hoezo? Kun je het wat nader toelichten?

  • Ben

    Donkere mensen hebben bv. een andere samenstelling van rode en witte bloedlichaampjes, dus heb je sowieso een verschillende uitkomst, de spieropbouw van een neger is over het algemeen voorzien van lange spieren, en zo kan ik nog wel even doorgaan met vergelijkingen, dus is de uitkomst voor BL gerelateerden ook anders, zou mooi zijn om dat in kaart te brengen, dan kunnen we misschien hele andere therapieen erop loslaten.

  • Wladimir

    Binnen o.a. de psychiatrie is gecontateerd dat bepaalde psychofarma anders werkt bij verschillende bevolkingsgroepen. (Psy, 2006).

    Men veronderstelde een aantal jaren geleden, dat inzicht gevende psycho therapie niet zou werken bij ‘alloctonen’. Daar is men reeds van terug gekomen.

  • Anna-Cath

    Psychiatrie is pseudo wetenschap wladdie. Daar kun je niet vanuit gaan. Daarbij brengt de wereld van psychiatrie vaak “flauwekul” naar buiten, wat we moet weten weten we niet, en de psychiatrie draait op pillen (economie!!!!) dus wat echt werkt zullen ze nooit naar buiten brengen…..

    Wie financiert anders de psych zijn dure leventje??????

    An

  • Ben

    Wie financiert anders de psych zijn dure leventje?????? Ik niet meer, laatst zei de dokter tegen mij; “u lijkt mij beginnend depressief te worden, ik schrijf wel een verwijzing naar een psych” Ik zei nou mooi niet, want dan word ik pas echt depressief.

  • Wladimir

    Stel dat er vanaf morgen geen psychiaters, psychologen en psycho farmaca zouden bestaan.

    Hoe zou de behandeling van Borderline-problematiek, ADHD en depressie er uit zien.?

  • Ben

    Anders!