diagnostiek borderline, en nu !?

  • maddy

    Ik ben al jaren psychisch niet in orde en dat was al duidelijk maar nu blijkt een psychiater ooit al eens de diagnostiek vastgesteld heeft ik borderline heb, heb dit zelf wel al wel eens gedacht en zelfs een online asperger test gedaan waar 86 procent uit kwam, voor hoeverre het betrouwbaar is online.

    Deze ochtend kwam mijn psychosociale begeleidster en een maatschappelijkwerkster en de 1e benoemde had het dossier erbij genomen (zij had deze functie sinds dit jaar pas opgepakt van haar collega) en bleek het al jaren bekend was, maar waarom wist ik dan niets vraag ik mij af.

    Ik slik al een half jaar seroxat en heb ook voor te slapen seroquel en heb ook oxcazepam, de laatste 2 neem ik zelden en krijg ze steeds weer want bestel ze zelden, de seroxat wel elke dag 2x 20mg.

    Nu zijn ze gegaan en er is al een startend trajact voor hulp voor hier maar ga ik nu nog meer moeten nemen met borderline, nu het onder men neus gewreven werd in papieren ben ik best geschrokken ondanks ik al wel al langer het vermoeden had, en wat gaan ze me maken want heb 2 kleine kinderen, ik weet het even allemaal niet meer zo, graag jullie wijsheden.

  • Collie

    Nee, nu je de diagnose borderline hebt, hoef je niet ineens meer medicatie in te gaan nemen.

    Er zijn diverse goede trainingen en therapieën voor mensen met een borderlinestoornis; ik vermoed dat je behandelaars straks met een prima plan zullen komen; individuele gesprekken met een psycholoog, groepstherapie, bv verstrainingen, zijn daarbij een goede ondersteuning.

    Wat betreft je kinderen; legio ouders die hun kinderen prima op kunnen voeden, ook met borderline, dat weten de hulpverlenende instanties ook.

    En vergeet nooit; je HEBT borderline, je BENT het niet, alle symptomen van borderline zijn in prima banen te leiden, zolang je inderdaad gebruik maakt van de handvatten die ze je in therapie te bieden hebben. Medicatie doet je misschien anders voelen, soms, even, maar op lange termijn verander je daar niks mee en lost het niks voor je op.