Waarom zo negatief???

  • Charissa

    Hallo allemaal.

    In 2009 heb ik de diagnose borderline gekregen. En ja ook mijn wereld werd even onder mijn voeten weg getrokken. Mijn vriend heeft mij op de stoornis gewezen en heeft mij altijd gesteund en bijgestaan. Ook ik heb de welbekende woedeaanvallen en die zijn ERG nog niet eens voor mijzelf want ik zit op dat moment in een soort trance en weet achteraf vaak niet wat ik gedaan of gezegt heb maar erg kwetsend is het wel. Mijn vriend heeft de cursus omgaan met borderline gedaan bij Lentis. En ik heb de VERS training gedaan, Deze training is om wat handvaten te krijgen en om er mee te leren leven ook heb ik regelmatig sessies met een psycholoog. We zijn nu 2 jaar verder en ik kan er nu redelijk mee omgaan. Natuurlijk heb ik nog mijn bordiepuntjes en die zullen ook altijd blijven maar dat is niet erg ik heb nu de regie in handen. Maar naast alle nagatieve berichten in de media over wat iemand met borderline wel niet allemaal doet is in veel gevallen niet alle punten van de borderline aanwezig sommige mensen hebben er maar 1 of een aantal punten en dus zijn zij knettergek? want zo word het wel gezien! Wij borderliners hebben heel veel goede punten en die worden heel vaak niet genoemd. En ja je kan een relatie hebben en je kan werken en je kan vrienden hebben, Ik ben het levende bewijs! En het maakt mij best een beetje kwaad dat er gelijk een stempel van knettergek op je word gedrukt. Al ben ik niet op mijn mondje gevallen en ben ik wie ik ben en zeker niet bang om mijn mening te geven maar wat betreft het borderline loop ik er niet mee te koop juist omdat het zo negatief is en je raar word aangekeken. Ik wil niet dat mensen mij raar vinden leer mij kennen en dan mag je een oordeel geven, Veel van mijn vrienden wisten het niet en toen ik het vertelde vonden ze het maar raar, Je bent helemaal niet agressief en je liegt niet alles bij elkaar! Precies! Ik heb ook gewoon gewerkt en niemand wist het. ja dat is vaak eenzaam omdat wat je voelt je graag wil delen. Nu 2 jaar verder wil ik iets doen met mijn stoornis in de positieve zin ik wil mensen helpen en laten zien dat het niet allemaal negatief is en dat er ook heel veel positieve dingen aan ons zijn, Ik ben heel creatief en heb veeeeeel fantasie… Dat is toch positief?

    Herkennen meer mensen dit? Of zijn er mensen die zich hier helemaal niet in kunnen vinden? Feedback is heel welkom.

    Lieve groetjes Charissa

  • Collie

    Welkomt Charissa.

    Zolang de diagnose borderline al bestaat, zolang zijn er heel veel mensen met borderline die precies hetzelfde roepen; lees het prikbord er maar op na en je vindt, naast veel negatieve berichten, steeds jouw eigen mening weer terug.

    Het is niet anders, psychiatrie is voor mensen die daar nog nooit mee te maken hebben gehad een ‘eng’ iets, alleen extremen komen in de media, de wat minder heftige gevallen, die er veel en veel meer zijn, daar hoor je nooit iets over.

    Maar precies hetzelfde geldt voor schizofrenie en psychoses.

    Hoeveel mensen met die stoornissen zullen er niet aangesproken worden op de extremen die in het nieuws komen?