Kind van partner heeft borderline

  • Alie

    Hallo allemaal,

    Mijn partner en ik zijn nu ongeveer 11 jaar samen. Hij heeft een rothuwelijk achter de rug. Zijn vrouw heeft borderlinesyndroom en loog en bedrog alles en iedereen. Ze heeft van de 11 jaar een jaar of 7 geprobeerd de relatie tussen mij en mijn vriend kapot te maken met haar gemanipuleer en gelieg en bedrieg.

    Nu heeft de jongste dochter ook symptomen van borderline. Ze manipuleert haar vader en hij heeft het niet eens door. Zij werkt zich altijd in de schulden en pa kan het dan weer betalen. Het bedrag loopt zo ongeveer we in de 5 cijfers. Hij heeft nog nooit een cent terug gekregen van haar. Daarnaast laat ze haar huishouding verslonzen en het stinkt daar in haar huis. Ze liegt en gelooft haar eigen leugens.

    Alsof dat niet genoeg is steelt ze ook nog eens uit mijn kasten. Het begint met klein spul en nu heeft ze voor zover ik zeker weet 2 keer geld uit mijn spaarpot gestolen. Ik heb haar daar direct mee geconfronteerd, maar ze ontkent in alle toonaarden. Als verklaring geeft ze nu dat het kastje misschien wel is open gewaaid. Ja, natuurlijk….het waait ook zo vreselijk in mijn huis. En de pot waait ook vanzelf uit de kast en de wind telt ook een bepaald bedrag uit om vervolgens de pot weer in de kast te waaien. Yeah right……

    Haar vader en ik wonen samen in mijn huis, dus ik heb haar de toegang tot mijn woning ontzegt. Hier is pa natuurlijk niet blij mee, maar het is niet anders. Ik ga niet iedere dag op mijn werk in angst en beven zitten wat er nu weer uit de kasten is verdwenen als zij is geweest. Ze is erg sneaky……en ik vertrouw haar gewoon niet meer.

    Dit alles geeft uiteraard een grote druk op onze relatie, maar als hij het er niet mee eens is, dan gaat hij maar weg. Ik laat mijn leven niet verzieken door een vrouw van 25 jaar die meent dat ze overal mee weg kan komen.

    Heeft iemand ook een soortgelijke ervaring?

    Wat kan ik doen…hoe moet ik hier mee omgaan?

    Graag hoor / lees ik meer ervaringen.

    Groety,

    Alie

  • Collie

    Ik denk dat je er goed aan doet om je grenzen te stellen… het is dikwijls ontzettend moeilijk om om te gaan met iemand met een stoornis, dat is het al als je dat doet vanuit een onvoorwaardelijke liefde… als je dat moet doen met zoveel wrok in je hart, gaat dat niet lukken en is dat niet goed voor jou, maar ook niet goed voor de dochter van je vriend.

  • Juspol

    Niets accepteren van zulke lui. Grenzen.

  • Alie

    Juspol

    Nee zeker niets accepteren van zulke lui.

    Ben ik eerlijk gezegd ook niet van plan…..ik naar het maatschappelijk werk en zij heeft er lol om.

    Ondertussen speelt ze mooi de vermoorde onschuld.

    Ik heb haar na de diefstal ook niet meer gezien, maar eerlijk gezegd vertrouw ik mijn partner niet helemaal.

    Heb het idee dat hij haar toch bij mij binnen laat. Het is wel zijn dochter, maar in mijn huis heeft hij maar te accepteren wat ik wil dacht ik zo. Ook paps weet wat mijn grenzen zijn, dus wanneer ik er achter kom dat hij mijn grenzen niet respecteert, dan is het aju paraplu en moet hij maar mooi met zijn dochter gaan samenwonen.

    Hij heeft dan bij mij niks meer te zoeken.

    Ik ben er meer dan klaar mee!!