Hoi Peter,

Enorm herkenbaar. Zit je nog in die relatie?

Mijn zuid amerikaanse ex is ook zo “temperamentvol” maar wordt door haar eigen dochter en overige familie koekoek genoemd.

Haar eigen familie vind haar gedrag absoluut niet normaal. Valt niet binnen hun culturele normen dus.

Ze heeft ook altijd problemen met haar eigen familie en cultuur.

Eigenlijk heeft ze altijd wel problemen met iets of iemand (altijd op alle gebieden drama) en is het nooit haar eigen fout maar altijd is een ander het probleem.

Ik ben heilig overtuigd van een borderline stoornis maar ze zal nooit open een eerlijk praten met een huisarts of andere hulpverlener. Ze wisselt ook vaak van huisartsof therapeut want dan heeft die persoon weer afgedaan.

Test kun je niet afdwingen.

Je kunt alleen bepalen hoe je zelf omgaat met haar gedrag en wat je wel en niet accepteert. Ook naar de kids toe.

Ik ga binnenkort op een cursus omgaan met borderline.Niet meer als partner maar ik heb een kind met haar samen en die wil ik goed begeleiden want haar eigen diochter heeft ze flink beschadigd met haar kwalijke gedrag (fysiek en emotionele mishandeling mag het gerust genoemd worden).

Haar dochter van momenteel 19 jaar loopt niet voor niets bij een psycholoog en zegt niet voor niets dat ze niet wil dat haar breortje het zelfgde lot wacht als haar in zijn jeugd.

Sterkte, Rob