Hypnotherapie

  • Ben

    Ik overweeg om Hypnotherapie te gaan volgen, heeft iemand ervaring met deze soort therapie? Het schijnt nl. de stress te kunnen wegnemen.

  • Anna-Cath

    De kans dat je oud zeer opnieuw moet beleven, en daar gek van wordt, zit er dik in.

    Ik zou Jannekes advies opvolgen als ik jou was;-)

  • Collie

    hmmm… Is het bij hypnotherapie niet zo dat je niet alleen geconfronteerd kunt worden met oud zeer… maar dat er ook vaak ‘valse’ herinneringen worden opgewekt???

    Ben er eerlijk gezegd niet zo'n voorstander van, maar weet er niet genoeg van om het 1-2-3 af te wijzen.

  • Barbara

    Ik heb geen goede ervaringen, idd dat oude pijn bovenkomt.

    Waarvoor wil je eigenlijk doen Ben?

    Barbara

  • Ben

    Barbara ik sta stijf van de stress.

  • Barbara

    Dus je wil hypnotherapie om de stress tegen te gaan? Je kunt het natuurlijk altijd proberen….ik vond het zelf wel heel fascinerend om bewust je onderbewuste in te gaan en dat was heel ontspannend maar uiteindelijk kwam er veel oude pijn boven dus in plaats van te relaxen lag ik daat heel erg te huilen en dat luchtte niet op!

    Moeilijk hoor, ik kan me voorstellen dat je meer rust in je lijf/hoofd wil.

    Heb je alle andere ontspanningsdingen al uitegprobeerd?

    Barbara

  • Ben

    Barbara, alles wat in mijn vermogen lag heb ik geprobeerd, maar ik heb TE vaak gehoord, “zal het aardje van het beestje wel zijn” goedkoper kan het niet!

  • Collie

    Heb je al veel gelezen over die hypnotherapie Ben, of je door deskundigen voor laten lichten??? En dan speciaal voor de ontspanning… want wanneer je teruggaat je verleden in, dan lijkt ontspanning niet het eerste dat je zult kunnen verwachten.

  • Ben

    Collie, door al die postings kwam ik op dat idee, misschien had ik het allemaal beter niet kunnen lezen, was ik nu rustiger geweest.

  • Collie

    Je moet proberen om jezelf niet zo op te laten juinen als dat niet goed voelt voor je Ben.

    Ik zie je irritatie wel in de div. berichten, maar over het algemeen probeer ik dan wat afstand te nemen en de betreffende berichten aan mij voorbij te laten gaan, niet meer te lezen.

    Stuiteren in pan 5 doe ik tegenwoordig alleen nog voor mezelf en mn zoon ;)… en zelfs dát is nog altijd niet de slimste weg…