navelstreng

  • Ben

    Ik heb de navelstreng bewust nooit doorgeknipt bij de geboorte van mn 3 kinderen, ik was nl. bang om ze pijn te doen, , maar wie ik ook maar spreek, ze hebben het allemaal wel gedaan. Had ik dat nou achteraf gezien, ook moeten doen?, of hebben jullie ook zon partner?

  • Collie

    Heeft dat niet een beetje te maken met de leeftijd van je kinderen???

    Mijn zoon is nu 25, maar mijn verloskundige destijds kwam vlg mij niet eens op het idee om de vader te vragen de navelstreng door te knippen, dat was toen nog geen ‘mode’…

  • Ben

    21\20\18, en alle drie werd het mij dringend gevraagd, dus of het een mode verschijnsel is weet ik niet, maar als ik met een schaar in mn handen sta, voel ik me gelijk een moordenaar.

  • Collie

    Praat jezelf geen schuldgevoel aan jongen… jij hebt er voor gekozen om het niet te doen omdat je bang was je kinderen pijn te doen… en dat is óók een hele liefdevolle beslissing!!!

    Het doorknippen der navelstrengen is niet zozeer voor de baby in kwestie een belangrijke, emotionele bezigheid, maar naar mijn mening iets om de vader tóch bij de bevalling te kunnen betrekken… anders staat die er ook redelijk nutteloos of machteloos bij… ;)

  • Ben

    Ik voelde me zeker niet nutteloos, heb zelfs de dokter geholpen, omdat de zuster er nog niet was, en bovendien heb ik mn betrokkenheid ook vertaald in het begraven van de moederkoek en boompjes geplant, en ik heb geen schuldgevoel, maar begon toch te denken dat ik een mietje was, door al die fantastische knipverhalen.

  • Collie

    Klinkt goed Ben, een liefdevolle as vader die de nodige taken verricht heeft bij de div. bevallingen…

    Wat heeft het voor zin voor je om te weten of je destijds al dan niet een mietje was?? Er iets aan veranderen kan tóch niet meer!

  • Anna-Cath

    Ik riep knetterhard “AUW” toen hij knipte:D

    Mijn dochter deed de verloskundige, omdat zij in allerijl naar de kinderarts moest.

    Ach, formaliteit…..al die lintjes die de koningin doorknipt……maakt ook niet dat een band met het pand heeft hoor;-)

    Anna

  • Collie

    :D

  • Ben

    Wat hebben jullie met de “moederkoek” gedaan?

  • Wladimir

    Ik wilde blijven kijken.

    Zegt de zuster: dat ik even op de gang moesten wachten.

    Nee, dus: Ik heb geholpen met maken en nu wil ook zien of ie het doet.

    De chirurg houd hem op zijn kop en geeft een paar tikken op zijn billen.

    schreeuwen, dat die kleine deed.

    Wat deed die kleine…… Die gaf de chirurg een trap in zijn gezicht.;)